Trang chủ
Bài viết mới
Diễn đàn
Bài mới trên hồ sơ
Hoạt động mới nhất
VIDEO
Mùa Tết
Văn Học Trẻ
Văn Học News
Media
New media
New comments
Search media
Đại Học
Đại cương
Chuyên ngành
Triết học
Kinh tế
KHXH & NV
Công nghệ thông tin
Khoa học kĩ thuật
Luận văn, tiểu luận
Phổ Thông
Lớp 12
Ngữ văn 12
Lớp 11
Ngữ văn 11
Lớp 10
Ngữ văn 10
LỚP 9
Ngữ văn 9
Lớp 8
Ngữ văn 8
Lớp 7
Ngữ văn 7
Lớp 6
Ngữ văn 6
Tiểu học
Thành viên
Thành viên trực tuyến
Bài mới trên hồ sơ
Tìm trong hồ sơ cá nhân
Credits
Transactions
Xu: 0
Đăng nhập
Đăng ký
Có gì mới?
Tìm kiếm
Tìm kiếm
Chỉ tìm trong tiêu đề
Bởi:
Hoạt động mới nhất
Đăng ký
Menu
Đăng nhập
Đăng ký
Install the app
Cài đặt
Chào mừng Bạn tham gia Diễn Đàn VNKienThuc.com -
Định hướng Forum
Kiến Thức
- HÃY TẠO CHỦ ĐỀ KIẾN THỨC HỮU ÍCH VÀ CÙNG NHAU THẢO LUẬN Kết nối:
VNK X
-
VNK groups
| Nhà Tài Trợ:
BhnongFood X
-
Bhnong groups
-
Đặt mua Bánh Bhnong
QUỐC TẾ
CHÂU ÂU
Anh Quốc
Để Học Tốt Tiếng Anh
Chương trình Anh ngữ sinh động
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Trả lời chủ đề
Nội dung
<blockquote data-quote="Bạch Việt" data-source="post: 95080" data-attributes="member: 34765"><p><strong>Anh ngữ sinh động bài 10</strong></p><p></p><p style="text-align: center"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 15px"><strong>Anh ngữ sinh động bài 10</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 15px"><strong></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 15px"><strong></strong></span></span><p style="text-align: center"></p></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-family: 'Arial'"></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-family: 'Arial'">[MEDIA=youtube]L9KKLM4hvYg&feature[/MEDIA]</span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-family: 'Arial'"></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-family: 'Arial'"></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-family: 'Arial'"></span><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Đây là chương trình Anh Ngữ Sinh Động New Dynamic English, bài thứ 10. Phạm Văn xin kính chào quí vị thính giả. Trong bài này, trước hết, quí vị nghe Gary Engleton trả lời câu hỏi “Ở Mỹ, tốt hơn nên ở nguyên một nơi với một sở hay nên thay đổi chỗ làm?” [In the U.S., is it better to stay with a company or to change jobs?].</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Sau đó quí vị nghe một nhóm nhân viên thương mại trong một buổi huấn luyện. Họ mô tả trách nhiệm của họ.</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">TOP EXECUTIVE=nhân viên quản trị cao cấp ở một hãng hay công ty. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">CORPORATION=tổ-hợp công ty. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">KEEP YOUR SKILLS UP TO DATE = trau giồi khả năng cho hợp với đà tiến triển. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">OUT OF DATE= cũ, lỗi thời. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">UP TO DATE=hợp thời, kịp đà tiến triển. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">FIELD=ngành, địa hạt chuyên môn của mình. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">BUILD UP YOUR NETWORK=giữ liên lạc chặt chẽ với bạn bè và người quen. (Còn nhóm chữ nữa là STAY IN CLOSE CONTACT) </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">ASK FOR ADVICE = nhờ ai cho lời khuyên. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">OFFER ADVICE = khuyên ai</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">CUT 1</span></p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Eliz: Hello, again. We're here with Gary Engleton, our business language expert. We have an e-mail question for you, Gary. The question is,"In the United States, is it better to stay with one company or to change jobs? </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Gary: If you want to be an important executive in a large corporation, it is probably better to change companies at least once or twice. Large corporations hire at least half of their top executives from outside the company. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">You should try to stay at each job for at least a year, however. Otherwise, it will look bad. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Eliz: Here's another e-mail question: “What should I do if I want to change jobs?” </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Gary: Well, the most important thing is to keep your skills up to date. This is especially important if you aren't young anymore. It is unfortunate, but some employers may think that your knowledge is out of date. Take college classes in your field at night or on weekends or even on the Internet. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Eliz: Do you have any other advice? </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Gary: Yes, stay in close contact with everyone you know in other companies. Send them friendly e-mails and cards. Ask them for advice and offer yours. Build up your network. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">This network will be useful if you need their help to move to their company someday. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Eliz: Thank you, Gary. Let's take a break.</span></p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Music</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Vietnamese explanation</span></p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Sentence Completion: Khi nghe tiếng chuông, điền vào chỗ trống bằng một chữ đã học để câu có đủ ý nghĩa. Sau đó lập lại câu vừa nghe.</span></p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">CUT 2</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Eliz: A person in top management in a company is called______.(ding)(pause for answer) </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Eliz: an executive. The person is called an executive.(short pause)</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Eliz: Try to stay at each job for at least______.(ding)(pause for answer) </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Eliz: a year. Try to stay at each job for at least a year.(short pause) </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Eliz: If you want to get a new job, it is important to keep your skills _____.(ding)(Pause for answer) </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Eliz: Up to date. Keep your skills up to date.</span></p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Music</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Vietnamese explanation</span></p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Trong phần tới, người huấn luyện xin mỗi người tự giới thiệu mình làm ở hãng nào, và làm việc gì. Họ học cách mô tả trách nhiệm của họ.</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">CULTURAL DIFFERENCES = dị biệt văn hoá. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">CULTURAL SENTISIVITY= sự ý thức, hiểu biết về văn hóa của chủng tộc khác. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">ACCOUNTANTS = kế toán viên. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">TAX DOCUMENTS = tài liệu về thuế vụ. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">SALES PERSONNEL = phòng nhân viên lo về các nhân viên mãi vụ. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">INVENTORY = kiểm kê tài sản, vật liệu, sản phẩm của hãng. [nhấn mạnh vần đầu] </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">I TRAIN EXECUTIVES TO UNDERSTAND CULTURAL DIFFERENCES IN THE WORKPLACE =Tôi huấn luyện cho các nhân viên quản trị cao cấp hiểu về dị biệt văn hóa tại nơi làm việc. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">SENSITIVE (adj.)=tế-nhị, khéo léo, không làm mất lòng người khác</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">ACME=tên hãng. Danh từ “acme” có nghĩa là “cực điểm, điểm cao nhất.” </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">VCR=máy thâu và phát băng hình video, VCR viết tắt ở chữ video cartridge recorder. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">THAT SORT OF THING= những sản phẩm tương tự như vậy.</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Music</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">CUT 3</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Eliz: Today's Business Dialog is about describing your job responsibilities. Sometimes it's necessary to describe what you do at your job. Let's listen to a group of business people at a training session. The trainer asks them to introduce themselves. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Trainer: Okay. Before we get started, let's go around the table and introduce ourselves. My name is Rachel Jones and I'm a cultural sensitivity trainer. I train executives to understand cultural differences in the workplace. How about you, Dan? </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Alvarez: My name is Dan Alvarez. I'm an accountant at Acme Accounting. I prepare tax documents for large and small businesses. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Walters: I'm Janine Walters. I'm a sales representative for Ace Department Stores. I handle sales for the Northeastern United States. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Potowski: My name is George Potowski. I'm general manager at Astro Electronics. We sell TVs, VCRs, radios, that sort of thing. I'm in charge of the sales personnel, and I make sure that our inventory is up to date. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Trainer: Thank you for those introductions.</span></p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Music</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Vietnamese explanation</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Bây giờ đến phần thực tập chú trọng về phần vụ (Focus on functions). Mô tả trách vụ công việc mình - describing job responsibilities. HANDLE=lo, chịu trách nhiệm về. I handle sales=tôi lo về mãi vụ. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">UP TO DATE=cập nhật hóa; chính xác. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Quí vị nghe một nhóm chữ rồi lập lại cả câu mô tả trách vụ của công việc.</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">CUT 4</span></p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Eliz: Now let's focus on how to describe your job responsibiliies. Eliz: I handle sales.(pause) </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Eliz: I handle sales for the Northeastern United States.(pause for repeat) </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Eliz: I prepare tax documents.(pause) </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Eliz: I prepare tax documents for large and small businesses.(Pause for repeat) </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Eliz: I'm in charge of the sales personnel.(pause) </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Eliz: I'm in charge of the sales personnel, and I make sure that our inventory is up to date.(pause for repeat)</span></p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Music</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Vietnamese explanation</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Sau đây là phần mách giúp của Gary - Gary’s Tips - trong đó quí vị nghe Gary chỉ cách nói vắn tắt một hai câu mô tả trách vụ trong công việc của mình, nghĩa là nói mình làm gì. Hãy nghe những nhóm chữ như,"I train,” ("tôi huấn luyện") và “I prepare,” như trong câu: I PREPARE TAX = tôi khai thuế.</span></p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">CUT 5</span></p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Eliz: Welcome back. It's time for Gary's Tips. What's your topics for today, Gary? </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Gary: Today I'll be talking about describing your job responsibilities. In many situations, you need to describe what you do in your job. In a job interview, for example, you need to be able to state two or three of your main responsibilities. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">And when you meet other business people at a meeting, a trade show, or even at a party, they may ask what you do in your job. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">You should be able to describe what you do in one or two sentences. Think of a clear way to describe what you do.</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Let's listen again to part of the Business Dialog. Listen for the expressions “I train,” and “I prepare.”</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Trainer: My name is Rachel Jones and I'm a cultural sensitivity trainer. I train executives to understand cultural differences in the workplace. How about you, Dan? </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Alvarez: My name is Dan Alvarez. I'm an accountant at Acme Accounting. I prepare tax documents for large and small businesses. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Gary: Let's listen to some more of the Business Dialog. This time, listen to the phrases, “I handle,” and “I'm in charge of.”</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Walters: I'm Janine Walters. I'm a sales representative for Ace Department Stores. I handle sales for the Northeastern United States.</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Protowski: My name is George Potowski. I'm general manager at Astro Electronics. We sell TVs, VCRs, radios, that sort of thing. I'm in charge of the sales personnel, and I make sure that our inventory is up to date.</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Gary: We just heard people describing what they do in their jobs. Try writing down what you do in your work. Then think of one or two sentences that clearly describe what you do and practice saying them. Well, that's all we have time for today. I hope today's tips were helpful! </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Eliz: Thanks, Gary.</span></p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Music</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Vietnamese explanation</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Arial'">Quí vị vừa học xong bài số 10 trong chương trình Anh Ngữ sinh động New Dynamic English. Phạm văn xin kính chào quí vị thính giả và xin hẹn gặp lại trong bài học kế tiếp.</span></p> <p style="text-align: left"></p> </p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bạch Việt, post: 95080, member: 34765"] [b]Anh ngữ sinh động bài 10[/b] [CENTER][FONT=Arial][SIZE=4][B]Anh ngữ sinh động bài 10 [/B][/SIZE][/FONT][CENTER][FONT=Arial][SIZE=4][/SIZE][/FONT][/CENTER] [FONT=Arial] [MEDIA=youtube]L9KKLM4hvYg&feature[/MEDIA] [/FONT][LEFT][FONT=Arial]Đây là chương trình Anh Ngữ Sinh Động New Dynamic English, bài thứ 10. Phạm Văn xin kính chào quí vị thính giả. Trong bài này, trước hết, quí vị nghe Gary Engleton trả lời câu hỏi “Ở Mỹ, tốt hơn nên ở nguyên một nơi với một sở hay nên thay đổi chỗ làm?” [In the U.S., is it better to stay with a company or to change jobs?].[/FONT] [FONT=Arial]Sau đó quí vị nghe một nhóm nhân viên thương mại trong một buổi huấn luyện. Họ mô tả trách nhiệm của họ. TOP EXECUTIVE=nhân viên quản trị cao cấp ở một hãng hay công ty. CORPORATION=tổ-hợp công ty. KEEP YOUR SKILLS UP TO DATE = trau giồi khả năng cho hợp với đà tiến triển. OUT OF DATE= cũ, lỗi thời. UP TO DATE=hợp thời, kịp đà tiến triển. FIELD=ngành, địa hạt chuyên môn của mình. BUILD UP YOUR NETWORK=giữ liên lạc chặt chẽ với bạn bè và người quen. (Còn nhóm chữ nữa là STAY IN CLOSE CONTACT) ASK FOR ADVICE = nhờ ai cho lời khuyên. OFFER ADVICE = khuyên ai[/FONT] [FONT=Arial]CUT 1[/FONT] [FONT=Arial] [/FONT] [FONT=Arial]Eliz: Hello, again. We're here with Gary Engleton, our business language expert. We have an e-mail question for you, Gary. The question is,"In the United States, is it better to stay with one company or to change jobs? Gary: If you want to be an important executive in a large corporation, it is probably better to change companies at least once or twice. Large corporations hire at least half of their top executives from outside the company. You should try to stay at each job for at least a year, however. Otherwise, it will look bad. Eliz: Here's another e-mail question: “What should I do if I want to change jobs?” Gary: Well, the most important thing is to keep your skills up to date. This is especially important if you aren't young anymore. It is unfortunate, but some employers may think that your knowledge is out of date. Take college classes in your field at night or on weekends or even on the Internet. Eliz: Do you have any other advice? Gary: Yes, stay in close contact with everyone you know in other companies. Send them friendly e-mails and cards. Ask them for advice and offer yours. Build up your network. This network will be useful if you need their help to move to their company someday. Eliz: Thank you, Gary. Let's take a break.[/FONT] [FONT=Arial] [/FONT] [FONT=Arial]Music[/FONT] [FONT=Arial]Vietnamese explanation[/FONT] [FONT=Arial] [/FONT] [FONT=Arial]Sentence Completion: Khi nghe tiếng chuông, điền vào chỗ trống bằng một chữ đã học để câu có đủ ý nghĩa. Sau đó lập lại câu vừa nghe.[/FONT] [FONT=Arial] [/FONT] [FONT=Arial]CUT 2[/FONT] [FONT=Arial]Eliz: A person in top management in a company is called______.(ding)(pause for answer) Eliz: an executive. The person is called an executive.(short pause) Eliz: Try to stay at each job for at least______.(ding)(pause for answer) Eliz: a year. Try to stay at each job for at least a year.(short pause) Eliz: If you want to get a new job, it is important to keep your skills _____.(ding)(Pause for answer) Eliz: Up to date. Keep your skills up to date.[/FONT] [FONT=Arial] [/FONT] [FONT=Arial]Music[/FONT] [FONT=Arial]Vietnamese explanation[/FONT] [FONT=Arial] [/FONT] [FONT=Arial]Trong phần tới, người huấn luyện xin mỗi người tự giới thiệu mình làm ở hãng nào, và làm việc gì. Họ học cách mô tả trách nhiệm của họ.[/FONT] [FONT=Arial]CULTURAL DIFFERENCES = dị biệt văn hoá. CULTURAL SENTISIVITY= sự ý thức, hiểu biết về văn hóa của chủng tộc khác. ACCOUNTANTS = kế toán viên. TAX DOCUMENTS = tài liệu về thuế vụ. SALES PERSONNEL = phòng nhân viên lo về các nhân viên mãi vụ. INVENTORY = kiểm kê tài sản, vật liệu, sản phẩm của hãng. [nhấn mạnh vần đầu] I TRAIN EXECUTIVES TO UNDERSTAND CULTURAL DIFFERENCES IN THE WORKPLACE =Tôi huấn luyện cho các nhân viên quản trị cao cấp hiểu về dị biệt văn hóa tại nơi làm việc. SENSITIVE (adj.)=tế-nhị, khéo léo, không làm mất lòng người khác ACME=tên hãng. Danh từ “acme” có nghĩa là “cực điểm, điểm cao nhất.” VCR=máy thâu và phát băng hình video, VCR viết tắt ở chữ video cartridge recorder. THAT SORT OF THING= những sản phẩm tương tự như vậy.[/FONT] [FONT=Arial]Music[/FONT] [FONT=Arial]CUT 3[/FONT] [FONT=Arial]Eliz: Today's Business Dialog is about describing your job responsibilities. Sometimes it's necessary to describe what you do at your job. Let's listen to a group of business people at a training session. The trainer asks them to introduce themselves. Trainer: Okay. Before we get started, let's go around the table and introduce ourselves. My name is Rachel Jones and I'm a cultural sensitivity trainer. I train executives to understand cultural differences in the workplace. How about you, Dan? Alvarez: My name is Dan Alvarez. I'm an accountant at Acme Accounting. I prepare tax documents for large and small businesses. Walters: I'm Janine Walters. I'm a sales representative for Ace Department Stores. I handle sales for the Northeastern United States. Potowski: My name is George Potowski. I'm general manager at Astro Electronics. We sell TVs, VCRs, radios, that sort of thing. I'm in charge of the sales personnel, and I make sure that our inventory is up to date. Trainer: Thank you for those introductions.[/FONT] [FONT=Arial] [/FONT] [FONT=Arial]Music[/FONT] [FONT=Arial]Vietnamese explanation[/FONT] [FONT=Arial]Bây giờ đến phần thực tập chú trọng về phần vụ (Focus on functions). Mô tả trách vụ công việc mình - describing job responsibilities. HANDLE=lo, chịu trách nhiệm về. I handle sales=tôi lo về mãi vụ. UP TO DATE=cập nhật hóa; chính xác. Quí vị nghe một nhóm chữ rồi lập lại cả câu mô tả trách vụ của công việc.[/FONT] [FONT=Arial]CUT 4[/FONT] [FONT=Arial] [/FONT] [FONT=Arial]Eliz: Now let's focus on how to describe your job responsibiliies. Eliz: I handle sales.(pause) Eliz: I handle sales for the Northeastern United States.(pause for repeat) Eliz: I prepare tax documents.(pause) Eliz: I prepare tax documents for large and small businesses.(Pause for repeat) Eliz: I'm in charge of the sales personnel.(pause) Eliz: I'm in charge of the sales personnel, and I make sure that our inventory is up to date.(pause for repeat)[/FONT] [FONT=Arial] [/FONT] [FONT=Arial]Music[/FONT] [FONT=Arial]Vietnamese explanation[/FONT] [FONT=Arial]Sau đây là phần mách giúp của Gary - Gary’s Tips - trong đó quí vị nghe Gary chỉ cách nói vắn tắt một hai câu mô tả trách vụ trong công việc của mình, nghĩa là nói mình làm gì. Hãy nghe những nhóm chữ như,"I train,” ("tôi huấn luyện") và “I prepare,” như trong câu: I PREPARE TAX = tôi khai thuế.[/FONT] [FONT=Arial] [/FONT] [FONT=Arial]CUT 5[/FONT] [FONT=Arial] [/FONT] [FONT=Arial]Eliz: Welcome back. It's time for Gary's Tips. What's your topics for today, Gary? Gary: Today I'll be talking about describing your job responsibilities. In many situations, you need to describe what you do in your job. In a job interview, for example, you need to be able to state two or three of your main responsibilities. And when you meet other business people at a meeting, a trade show, or even at a party, they may ask what you do in your job. You should be able to describe what you do in one or two sentences. Think of a clear way to describe what you do.[/FONT] [FONT=Arial]Let's listen again to part of the Business Dialog. Listen for the expressions “I train,” and “I prepare.”[/FONT] [FONT=Arial]Trainer: My name is Rachel Jones and I'm a cultural sensitivity trainer. I train executives to understand cultural differences in the workplace. How about you, Dan? Alvarez: My name is Dan Alvarez. I'm an accountant at Acme Accounting. I prepare tax documents for large and small businesses. Gary: Let's listen to some more of the Business Dialog. This time, listen to the phrases, “I handle,” and “I'm in charge of.”[/FONT] [FONT=Arial]Walters: I'm Janine Walters. I'm a sales representative for Ace Department Stores. I handle sales for the Northeastern United States.[/FONT] [FONT=Arial]Protowski: My name is George Potowski. I'm general manager at Astro Electronics. We sell TVs, VCRs, radios, that sort of thing. I'm in charge of the sales personnel, and I make sure that our inventory is up to date.[/FONT] [FONT=Arial]Gary: We just heard people describing what they do in their jobs. Try writing down what you do in your work. Then think of one or two sentences that clearly describe what you do and practice saying them. Well, that's all we have time for today. I hope today's tips were helpful! Eliz: Thanks, Gary.[/FONT] [FONT=Arial] [/FONT] [FONT=Arial]Music[/FONT] [FONT=Arial]Vietnamese explanation[/FONT] [FONT=Arial]Quí vị vừa học xong bài số 10 trong chương trình Anh Ngữ sinh động New Dynamic English. Phạm văn xin kính chào quí vị thính giả và xin hẹn gặp lại trong bài học kế tiếp.[/FONT] [/LEFT] [/CENTER] [/QUOTE]
Tên
Mã xác nhận
Gửi trả lời
QUỐC TẾ
CHÂU ÂU
Anh Quốc
Để Học Tốt Tiếng Anh
Chương trình Anh ngữ sinh động
Top